Zoom on pilvipohjainen videoneuvottelupalvelu, jonka tarjoamme avarausjärjestelmässämme tukeaksemme asiakkaidemme liiketoimintaa ja toimintaa virtuaalisissa kokouksissa.
Zoom on tärkeä työkalu kaiken kokoisille yrityksille, jotka haluavat pysyä yhteydessä ja jatkaa päivittäisiä toimiaan vähäisin häiriöin.
Kun varaus tehdään, Zoom-kokous aikataulutetaan automaattisesti, ja voit lähettää kokouksen URL-osoitteen asiakkaalle, työntekijöille Työprosessit-sivun kautta. Tämä poistaa manuaalisen toiminnan tarpeen ja automatisoi koko prosessin.
Zoom-integraatio on täysin synkronoitu ajalle.fi:n kanssa. Kun varaus muutetaan tai poistetaan, Zoom-kokous päivittyy automaattisesti.
Zoomin käyttöönotto
Voit automatisoida Zoom-verkkotapaamisesi ajalle.fi-ajanvarausjärjestelmään seuraamalla näitä ohjeita:
1. Mene Zoomin viralliselle Marketplace-sivustolle osoitteeseen https://marketplace.zoom.us/.
2. Kirjaudu Zoom-tilillesi napsauttamalla ”Sign In” -painiketta, joka sijaitsee verkkosivun oikeassa yläkulmassa.
3. Valitse navigointivalikosta ”Develop” ja sen jälkeen avautuvasta valikosta ”Build App”.
4. Valitse ”Server-to-Server OAuth App” ja nimeä sovelluksesi haluamallasi tavalla.
5. Kun sovelluksesi on luotu, näytölle ilmestyvät sovelluksen tunnistetiedot. Kopioi nämä tiedot, sillä sinun tulee lisätä ne ajalle.fi-järjestelmän asetuksiin.
6. Paina”Continue”-painiketta jatkaaksesi ja täytä kaikki tarvittavat tiedot Zoom-sovellustasi varten. Varmista, että annat tarkat ja olennaiset tiedot integroitumisen ammattimaisuuden ja toimivuuden parantamiseksi.
7. Seuraavassa vaiheessa, joka on nimetty ”Features”, ei tarvitse tehdä mitään. Paina vain ”Continue”-painiketta jatkaaksesi.
8. Seuraavassa vaiheessa lisää tarvittavat oikeudet (scopes) integroitumista varten. Nämä oikeudet määrittelevät, mitä lupia ja pääsytasoja sovelluksesi tarvitsee Zoomin ominaisuuksien käyttämiseksi.
Paina ”Add Scopes” ja lisää seuraavat oikeudet:
Meeting:
- meeting:write:meeting
- meeting:update:meeting
- meeting:delete:meeting
User:
- user:read:user
- user:write:user
- user:read:list_users
9. Kun olet lisännyt tarvittavat oikeudet, paina ”Continue”-painiketta ja jatka sovelluksesi aktivoimiseen. Sovelluksen aktivointi varmistaa, että se on käyttövalmis ja yhteensopiva ajalle.fi:n kanssa.
10. Paina ”Activate your app” -painiketta, ja siinä kaikki! Nyt Zoom-sovelluksesi on aktivoitu, mikä tarkoittaa, että olet valmis käyttämään Zoom-integraatiotamme.
11. Siirry ajalle.fi > Integrointiasetukset > Zoom
12. Ota Zoom käyttöön
Liitä:
Tilin tunnus = Account ID
Asiakastunnus = Client ID
Asiakkaan salasana = Client secret
ja täytä ”Kokouksen aihe” ja ”Kokouksen kuvaus” -kentät. Voit käyttää lyhytkoodeja painamalla kentän oikeassa reunassa olevaa ”lippua”.
13. Oletuksena asetuksissa luodaan satunnaiset 8-numeroiset salasanat Zoom-kokouksille. Jos haluat luoda kokouksia ilman salasanaa, voit poistaa käytöstä ”Aseta satunnainen salasana kokouksiin:” -vaihtoehdon.
14. Yhdistä työntekijät Zoom-käyttäjiin. Tee tämä siirtymällä ajalle.fi > Työntekijä. Valitse työntekijä ja muokkaa sitä. Muokkaussivun alareunasta löydät Zoom-käyttäjäkentän. Valitse Zoom-käyttäjä ja tallenna sivu.
15. Aktivoi palvelu, jonka haluat integroida Zoomiin. Voit tehdä tämän muokkaamalla palvelua ja ottamalla käyttöön ”Aktivoi Zoom palvelulle” -vaihtoehdon.
16. Voit lisätä Zoom-linkin ilmoitussähköposteihin Työprosessit-sivulla käyttämällä seuraavia lyhytkoodeja:
Voit kopioida esimerkiksi nämä:
Asiakkaalle menevälle sähköpostiin:
- Zoom-tapaamisen osoite: {zoom_meeting_url}
- Zoom-tapaamisen salasana: {zoom_meeting_password}
Työntekijälle menevälle sähköpostiin:
- Zoom-tapaamisen osoite: {zoom_meeting_url_host}
- Zoom-tapaamisen salasana: {zoom_meeting_password}
- {zoom_meeting_url} – tämä on kokouslinkki asiakkaille.
- {zoom_meeting_url_host} – tämä on kokouslinkki työntekijöille.
- {zoom_meeting_password} – tämä on kokouksen salasana.